Gerçek zamanlı strateji oyunları



Strategy video game.svgGerçek zamanlı strateji oyunları (İngilizce: real-time strategy [RTS]), oyuncuların birbirlerinin sırasını beklemeden devamlı olarak karşılıklı oynamaya devam ettikleri bilgisayar oyunları. Bunun aksi olarak sıra tabanlı strateji oyunları vardır. Sıra tabanlı oyunlarda oyuncular hamle yapabilmek için karşı tarafın hamlesini beklemek zorundadırlar.

"Gerçek zamanlı" tanımlamasının nedeni, oynanan oyunun senaryosunun gercekten yasanmis zamanlarda geciyor olmasidir. GZSO'ya örnek olarak: Age of Empires, Starcraft,Stronghold, Warcraft,The Lord Of The Rings The Battle For Middle-Earth,Port Royale, Command and Conquer Total War Serisi, Company Of Heroes verilebilir.

İlk yapılmış gerçek zamanlı strateji oyunu Westwood tarafından 1992de yapılan Dune IIdir

Gerçek zamalı strateji oyunları genellikle savaş oyunları için kullanılan bir terimdir. Oyuncular askeri üs kurmak, kaynak toplamak ve ordu yönetmek gibi görevleri, rakiplerine karşı daha başarılı yaparak onları yenmeye çalışırlar.