GLUT (yazılım)



GLUT (OpenGL Utility Toolkit), OpenGL Programming for the X Window System and The Cg Tutorial: The Definitive Guide to Programmable Real-Time Graphics'in yazarı ve Silicon Graphics çalışanı Mark J. Kilgard tarafından OpenGL programlarının geliştirilmesi amacıyla yazılmış bir kütüphanedir. Nate Robins tarafından Win32 platformuna da aktarılmıştır.

GLUT kütüphanesinin iki temel amacı vardır.

Platformlar arası kod taşınabilirliğini artırmak.
OpenGL programlama öğrenimini kolaylaştırmak.

GLUT kullanılarak geliştirilen programlarda işletim sistemine özgü karmaşık pencere API' leriyle uğraşmaya gerek duyulmaz. Temel olarak pencere tanımlama, pencere kontrolü, klavye, fare girişi ve izlenmesi fonksiyonlarını barındırır. Aynı zamanda birçok ilkel geometrik model için fonksiyonlar içerir.

Tüm GLUT fonksiyonları glut ön adıyla başlar (örneğin, glutCreateWindow).

GLUT, açık kaynaklı bir kütüphane değildir.