Google ve Blog Yazarları



Bir blog yazarı bloğunun ve dolayısı ile bloğunda yazdıklarının olabildiğince fazla kişi tarafından takip edilmesini ister. Bu konuda da bir çok yerde yüzlerce belki de binlerce yazılar yazılıp, bazı tavsiyelerde bulunuluyor. Ancak bir çoğunda laf dönüp dolaşıp bazı saçmalıklara geliyor. Olabildiğince kısa ve anlaşılır bir şekilde, fazla teknik laflara dokunmadan Google ve Blog Yazarları arasında ne gibi bir iletişim var, irdeleyelim.



Öncelikle Google'ın blog yazarları için önemi ne? Bu soru üzerinde duralım. Google bildiğiniz gibi dünyada ve ülkemizde kullanılan en büyük arama motoru. Blog yazmaya yeni başlayan ve teknik bilgi sahibi olmayan yani sadece blog yazan kişiler için bir arama motorunun blog ya da WEB sayfası için önemine vurgu yapmak istiyorum. En açık şekliyle Google'ın önemi şu: ZİYARETÇİ! Evet, blog sayfamızın olabildiğince fazla kişi tarafından takip edilmesini istiyorsak bunu arama motorlarının isteklerini karşılayarak yapabiliriz, ücretsiz ancak biraz zaman alıcı ve bir o kadar da zahmetli uğraşlar sonucunda bunu başarabiliriz. Yani, biz Google'a istediklerini verirsek o da bize istediklerimizi verecektir. Google'da aradığımız bir ifadenin nasıl karşımıza çıktığını bilmek gerekiyor bu anlamda. İşin bu kısmında biraz teknik bilgiler olduğu için bu konuyu sadece bu kadarla sınırlı bırakıyorum, şimdilik.

Bir arama motorunun blog ya da web sayfası sahipleri açısından önemine değindikten sonra, bizim asıl hedefimizin onlarca arama motoru içerisinden sadece birine odaklanmak olduğunu da eklemek istiyorum. Tahmin ettiğiniz gibi Google. Özellikle ülkemizde sektörün yaklaşık olarak %90'dan fazlasını elinde tutan dev bir marka Google. O yüzden ilerleyen günlerde ya da aylarda ya da yıllarda bu kapsama alanında büyük bir mucize olmazsa, tek hedefimizin Google'dan pay kapmak olduğunu bilmeliyiz.

Google; özellikle Blogger ile yayınlanan blog sayfalarına ayrı bir önem veriyor gibi geliyor bana. Biliyorsunuz ki Blogger zaten Google'ın elinde olan ücretsiz blog sağlayıcısı. Bu bakımdan, ilk etapta Google, blogspot.com uzantılı sayfalara ayrı bir önem veriyor olabilir ihtimali üzerinde düşünüyorum şu sıralar. Bugüne kadar kendi çapımda yaptığım deneylerle bu iddiamı doğrulamış gibi oluyorum. Şöyle; bir kaç blog sayfası yayınladım, bunlardan bazıları Blogger ile bazılar da diğer ücretsiz blog sağlayıcıları ile. Bir iki hafta süren çalışmalarımdan sonra ( iki farklı sisteme de eşit şekilde zaman ayırarak ) Blogger ile yayınladığım sayfalarımın diğer sistemlere göre çok çok daha hızlı bir şekilde index aldığını, yani yazdığım yazıların ve blogspot.com ile yayınlanan blog sayfalarımın Google arama sonuçlarında daha hızlı görünmeye başladığını fark ettim. Tesadüf diyenler olabilir, saçmalık diyenler olabilir. Sadece benim tahminim bu ve gerçekten de ilerleyen zamanlarda bu tip çalışmalarımı yayınladığım zaman Google'ın blogspot.com'a ayrıca bir önem verdiğini görmüş olacaksınız.