İşaretçiler



Programlama dillerinde bellek adreslerini saklayan değişkenlere verilen genel isim.
Bir programlama dilinde her hangi bir değişkeni tanımladığınızda hafızada ona bir yer ayrılır. İşaretçiler ( pointers ) bu hafıza alanlarının adreslerini tutarlar. Programlama dilinden bağımsız bir örnek vermek gerekirse. a bir tamsayı değişkeni olsun. Biz a sayısını tanımladığımızda hafızada ona bir yer ayrılır ve bu değişkene bir değer atadığımızda bu değer bu bellek alanında tutulur. Aşağıdaki örnekte a değişkenine 5 değeri atanmıştır. a değişkeninin bellek adresi ise 0x0000ffff dir (bu hexadecimal (onaltılık tabanda) bir değerdir ).

Değişken adı  Bellek Alanı    Bellek Adresi
---------------
- -
a - 5 - 0x0000ffff
- -
---------------

Şimdi biz i işaretçisine a değişkeninin adresini atarsak (kendisini değil adresini) bu durumda i değişkenin (veya kopyalarının) üzerinde yapacağımız her değişiklik doğrudan a değişkenini etkileyecektir.

İşaretçi adı   Bellek Alanı   Bellek Adresi
---------------
- -
i - 0x0000ffff - 0xfe371fde2
- -
---------------