Türk pop müziği, Türk popüler müziği, Türkçe hafif müzik, hafif Türk müziği, Türk hafif müziği, Türkçe sözlü müzik, Türk popu veya Türkçe sözlü hafif Batı müziği[2], alaturka ve halk müziği kalıpları üzerine modern müzik kalıplarının monte edilmesiyle oluşturulmuş bir Türk müziği çeşididir. Batı Avrupa sound'ları baz alınarak geliştirilen Türk pop müziği, hem klasik Türk müziğinden ve halk müziğinden yoğun olarak beslenmiş hem de popüler müziğin evrensel çizgilerine sadık kalmayı başarabilmiştir.
Kategorileştirilmesi ve eleştirisi
"Geniş kitleler tarafından dinlenilen, kitle ile ortak bir anlamı paylaşan ya da üretilmiş bir anlamı tüketen, endüstriyel olarak meta üzerinden yapılan(dırıl)an ve teknik bazda kitlenin ortalama beğeni ölçütlerini merkez alan bir modern müzik türü şeklinde tanımlayabileceğimiz"popüler müzik, tanımı itibarı ile hangi tarz müzikleri kapsayıp kapsamadığı tartışmalarını beraberinde getirmiş, nihayetinde, klasik müzik veya halk müziği olmayan tüm müziklerin popüler kabul edilmesi yönünde bir kanaat oluşmuş, halk müziğinin popüler müzik uyarlamaları (folk rock, oryantal hip hop...) da pop başlığı altında toplanmıştır."Müzikologlar tarafından popüler müzik değerlendirmesi ilk önce basit, ticari ve kalıcı olmayan müzikler olarak yapılmış, daha sonraları bu yaklaşım kendi türü içinde iyi olduğu fakat ciddiye alınmaması gerekliliği şeklinde değişmiştir. Akademik çevrelerdeki bu tartışmalar popüler müziğin kendi türü içindeki değerlendirmeleri yaparken bu türün müzikolojiden fazla sosyoloji ile ilgisinin üzerinde durmuşlardır. Bunun nedenini de kişisel seçicilikten, müzik ve ticaret arasındaki ilişkiye duyulan güvensizliğe kadar pek çok nedene dayandırmışlardır. Fakat asıl nedene bakıldığında 'değer' ve 'kriter'lerin ["yüksek kültür" ve "popüler kültür" - y.n.] ön planda olduğu gözlenmektedir. 'Değer' ve 'kriter'ler, popüler müziğin küçümsenip dikkate alınmamasına ve doğru algılanmamasına neden olmuş, ayrıca farklı sosyal sınıfların kültürel özelliklerinin değerlendirilmesi ile bu fikirler desteklenmiştir. Örneğin Antoine Hennion, popüler şarkıların müzikolojik yaklaşımlara uymadığını savunmuş ve popüler müzikte genel bir anlam ve biçim olmadığını düşünmüştür. Buna karşılık olarak, John Shepherd ise, popüler müziğin müzikolojik açıdan bozulmasına değinmiş, ayrıca sadece üretimin belli evrelerinde ve tüketim sosyolojisinde deneysel olarak incelenebileceğini de belirtmiştir.