Çinko-hava pili, (veya Çinko-hava yakıt hücresi), tekrar doldurulamayan piller grubunda olup, çinkonun, havanın oksijeni ile oksidasyonu yoluyla çalışırlar. Yüksek enerji yoğunluğuna sahiptirler ve üretilmeleri ekonomiktir. İşitme cihazlarında ve elektrikli araçlarda kullanılırlar.
Bu yakıt hücrelerinin üzerinde çinko tozunu oksitleyecek havanın gireceği bir delik bulunur. Satın alındığında bu delik bir bant ile kapanmıştır. Bant kaldırıldıktan birkaç dakika sonra hücre elektrik üretmeye başlar ve yaklaşık olarak 1 ay süre ile enerji üretmeye devam eder. Bu hücrelerin ömürleri harcanan elektrikten ziyade üzerlerindeki deliğin açılarak hava girişine izin verlimesi ile ilgilidir. Yani delik açıldıktan sonra hiç kullanılmasa bile 1 ay kadar sonra tükenecektir. Hücreden akım çekmek, ömrünü çok fazla etkilemeyecektir. Zaten istense de çok fazla akım çekilemez, zira derhal iç direnci yükselir.
  
   Araçlarda kullanılan türleri şarj edilemese bile, içerisinde  oksitlenmiş olan çinko tozu kimyasal / fiziksel yollarla oksitlenmemiş  hale getirerek tekrar kullanmak mümkündür. Bu yenileme işlemi "şarj  etmek" olarak düşünülebilir.
 Araçlarda kullanılan türleri şarj edilemese bile, içerisinde  oksitlenmiş olan çinko tozu kimyasal / fiziksel yollarla oksitlenmemiş  hale getirerek tekrar kullanmak mümkündür. Bu yenileme işlemi "şarj  etmek" olarak düşünülebilir.
Piller içerisinde enerji yoğunluğu (enerji/kütle oranı) en yüksek olanıdır. Zira teknik olara bir pil değil, yakıt hücresidir.
Elektrolit: Zn(OH)42– → ZnO + H2O + 2OH–
Katot: O2 + 2H2O + 4e– → 4OH– (E0 = 0.4 V)
Toplam: 2Zn + O2 → 2ZnO (E0 = 1.65 V)
Bu yakıt hücrelerinin üzerinde çinko tozunu oksitleyecek havanın gireceği bir delik bulunur. Satın alındığında bu delik bir bant ile kapanmıştır. Bant kaldırıldıktan birkaç dakika sonra hücre elektrik üretmeye başlar ve yaklaşık olarak 1 ay süre ile enerji üretmeye devam eder. Bu hücrelerin ömürleri harcanan elektrikten ziyade üzerlerindeki deliğin açılarak hava girişine izin verlimesi ile ilgilidir. Yani delik açıldıktan sonra hiç kullanılmasa bile 1 ay kadar sonra tükenecektir. Hücreden akım çekmek, ömrünü çok fazla etkilemeyecektir. Zaten istense de çok fazla akım çekilemez, zira derhal iç direnci yükselir.
  Çinko-hava işitme cihazı pilleri
  Bir çinko-hava düğme pili kesiti. A:Ayırıcı, B: Toz çinko anot ve  elektroliti, C: Anot kılıfı, D: İzolasyon contası, E: Katot kılıfı,F:  Hava girişi, G: Katot katalizörü ve akım kollektörü, H: Hava  paylaştırıcısı, I: Yarı geçirgen membran
Piller içerisinde enerji yoğunluğu (enerji/kütle oranı) en yüksek olanıdır. Zira teknik olara bir pil değil, yakıt hücresidir.
Oluşan reaksiyonlar
Anot: Zn + 4OH– → Zn(OH)42– + 2e– (E0 = –1.25 V)Elektrolit: Zn(OH)42– → ZnO + H2O + 2OH–
Katot: O2 + 2H2O + 4e– → 4OH– (E0 = 0.4 V)
Toplam: 2Zn + O2 → 2ZnO (E0 = 1.65 V)
 
